Borduren.

Borduren.

maandag 19 september 2011

Hiermee begon het.

Ja, alles heeft een begin, bij mij begon de borduurliefhebberij met een borduurwerk dat mijn zus was begonnen, maar niet afkreeg. Of ik het eens wilde proberen, het was een Holly Hobby van Lanarte. Ik kreeg het Braampje uit de serie bloemenkinderen kado.


Hiermee begon het dus, het kostte me veel moeite, maar ik kreeg het klaar en had de smaak te pakken.

daarna volgden drie roosje, waarvan een voor mezelf:-)  


Het klavertje bleef bij twee keer.


En het sterhyacintje maar een keer.
Hier bleef het voorlopig even bij, maar je het bloed kruipt..........
Deze vier hangen op mijn slaapkamer, daar na volgen nog veel meer, maar een deel heb ik niet meer.


16 opmerkingen:

  1. Ik vind een foto maken toch iets sneller gaan ;-)

    Antoinette, hoe zit het eigenlijk: soms zie ik een blog van jou op Wordpress verschijnen en andere keren, zoals vandaag, op Blogspot.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Glaswerk, dat is zo:-)

    Het zijn twee verschillende blogs, ik hoop met dit blog, andere handwerkende vrouwen te bereiken.
    Bovendien vind ik het wel leuk om de twee verschillende blogs te vergelijken:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik begin er niet aan ik laat te vaak een steekje vallen ik was vroeger alleen een ster in klosjebreien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik borduur toch liever iets wat ik zelf bedenk.

    Dit is vnl tellen, tellen en nog eens tellen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat is het toch hopeloos moeilijk om bij blogspot te reageren.
    Ik moet eindeloos aanklikken en dan ook nog zo'n woordverificatie ding invullen..... :-(

    (ff mopperen op blogspot hoor!)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Cor, is ook eigenlijk niet voor mannen:-)


    Karin, ik vind dit juist ontspannend, mooie muziek er bij en rustig borduren.
    Zelf ontwerpen is net als aquareleren, heel vermoeiend.

    Mopperen mag hoor:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Volgens mij is borduren het ouderwetse yoga

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ontspannend? Tot je ontdekt dat je ergens tot 13 geteld hebt ipv tot 10,
    en je of met een fout verder moet prutsen,
    of een stuk uit moet halen waar het ook niet mooier van wordt......
    (I speak from bitter expierence!)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. karin, ja dat herken ik, soms is het niet leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ah, zo is het dus begonnen...leuk om zo geconcentreerd bezig te zijn, vind ik altijd...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo,
    Uit deze serie van Lanarte met bloemenkinderen ben ik op zoek naar patronen of zelfs het complete borduurpakket. Ze zijn bij Lanarte uit de collectie. Wie heeft tips hoe ik aan patronen of pakketten kan komen?
    Met vriendelijke groeten,
    Carla.

    BeantwoordenVerwijderen