Borduren.

Borduren.

donderdag 25 augustus 2011

Alfons Mucha in kruissteek..

Om met deze werkstukken te beginnen vereist wat moed. Het zijn grote werkstukken met veel kleuren.
Een half jaar is wel het minste, maar de laatste, Zodiak kostte ruim een jaar tijd.

De laatste loodjes van Zodiak.   
  


Zodiak, de laatste en voorlopig blijft het de laatste.

Morgenster, de eerste, sommige kleuren komen wat nadrukkelijk naar voren.

De sleutelbloem, voor mij de mooiste.

Bloem een tweeluik met,

Fruit.

12 opmerkingen:

  1. Stripman, je moet de originelen eens bekijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, ik hou van de Art Nouveau schilderijen van Mucha...en ze lenen zich mooi voor je borduurwerk!
    Het zijn vast projecten die tijd vragen, ik geloof het graag... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bart, ze zijn op ware grootte, dus dan heb je een idee:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, zoiets vermoedde ik al, Antoinette, dat ze op ware grootte waren.
    Veel werk, maar...dan heb je ook wat hè, en kun je alle kleuren en details mooi laten uitkomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. knapper dan knap. maar dat iemand de tijd durft te nemen, dat is ongekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. lebonton, lange avonden in je eentje. Zo begon het bij mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mucha zag ik nog niet eerder geborduurd. Wat een mooie schilkderstijl en wat een hels karwei dit alles te borduren.
    Petje af, Antoinette.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ingrid, ik doe het graag, plus veel lange winteravonden alleen, maar met mooie muziek erbij wil het allemaal wel lukken.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. prachtig! Heb zelf de sleutel bloem ook gedaan, en zoek nu meer van dit soort 'projecten'in art nouveau stijl. Maar kan niet veel vinden bij lanarte of handwerken.nl
    Ben je nu ook nog bezig?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ester ik ga binnenkort ook een "mucha" borduren. De Morning awakening. Ik heb een compleet pakket besteld bij De Spinnerij in Alkmaar

    BeantwoordenVerwijderen