Borduren.

Borduren.

donderdag 22 maart 2012

Lente Bloemen.

Uit meerdere ariadne patronen samen gevoegd, bovenaan, longkruid, winteraconiet en het leverbloempje. Aan de linkerkant, tulpen en narcissen, onder hondsdraf, roosje blauwe druifjes en narcissen.
Vingerhoedskruid, lelietje der dalen, rozenbottels, ruig klokje, erenprijs, veelbloemige salomonszegel. Daaronder speenkruid, maagdenpalm slanke sleutelbloem, bosanemoon,paardenbloem bosviooltje, bosaardbei, madeliefje, slanke weegbree, klimop en wijfjesvaren

6 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Johan, voor mij geen probleem, ben al zolang met inheemse planten bezig:-)

      Verwijderen
  2. Wat een pracht en praal ! Waar haal je de tijd en rust vandaan Antoinette. Ik lees dat je het 'Lelietje der dalen' noemt i.p.v. 'Lelietje van dalen', en Google geeft aan dat allebei mag gelukkig.

    Is er een reden waarom je in het bovenste borduurwerk juist die bloemen bij elkaar gezet hebt en in het tweede die andere ? Heeft het iets met seizoenen te maken of was het een kwestie van mooie combinaties ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het tweede is een stuk van het eerste, ik heb deze bij elkaar gezet omdat het op een paar na allemaal voorjaarsplanten zijn. Dat vind ik gewoon leuk. Ik doe het zo graag en ik maak of neem tijd:-)

      Verwijderen
  3. Een mooie collectie Antoinette.
    Gelukkig ken ik er een heleboel, ik ben er de laatste jaren extra goed op gaan letten, en heb geprobeerd ook de namen wat vaker te onthouden! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bart, ja je leert best veel als je probeert de namen te onthouden, voor mij id het belangrijk.

      Verwijderen