Borduren.

Borduren.

woensdag 4 januari 2012

Vogels.

Hoeveel vogels er al door mij geborduurd zijn, nu dan moet ik toch eens gaan tellen:-)
Deze klokkestreng is een patroon van Eva Rosenstand, dat niet meer te koop is. Ik moest het doen met een kopie en wat aanwijzingen omtrent de kleur. Nu kun je de Eva Rosenstand kleuren niet zo gemakkelijk overzetten in DMC, er is wat creatieviteit voor nodig. Maar het is aardig gelukt, gelukkig ken ik de vogels, al hebben ze hier hun beste veren pakje aan.


Bovenaan een man Gekraagde roodstaart in zijn mooiste pakje, het is een zomervogel, de oude bomen [met holtes]nodig heeft om een nestje te maken. De tweede is de groenvink of groenling, een jaarvogel, nummer drie de rietgrors, een man in broedkleed, een vogel die het hebben moet van natte bossen, hier in een duindoorn.In natte duingebieden komt hij ook voor.  


Onder de rietgors, de geelgors, man in prachtkleed een vogel van het ouderwetse platteland, de reden waarom ze steeds zeldzamer worden. 

De kruisbek [man] is een vogel van naaldbossen .De grauwe klauwier [man] een zomervogel die helaas steeds zeldzamer wordt.

De roodborst, man en vrouw gelijk en de ringmus, ook man en vrouw gelijk sluiten de rij.

14 opmerkingen:

  1. Daarom borduur ik ze graag, mijn huis vol vogels en bloemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi ! Voor vogels mag je me wakker maken...;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Johan, dat is het:-)


    Stripman, dat weet ik, je bent een grote vogelliefhebber.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Knap, hoor. En ondertussen ook nog tijd om te bloggen. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een mooie rij vogels, ik zou ze niet allemaal zo herkennen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bart, er zitten ook vogels bij, die je niet snel daar bij jou zult zien:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja, klopt, Antoinette!
    Overigens hóór ik sinds een paar dagen ook weer steeds luider diverse vogels hier.
    Ook overvliegende ganzen, karakteristiek luid gakkend en elkaar becommentariërend/bijsturend... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Bart, ik hoor en zie niet zo veel, net weer helemaal bijgekomen van een operatie, moet ik opnieuw onder het mes. Zelfs vandaag staat mijn hoofd er niet naar, hoewel het mooi weer is. Daarom ook zo weinig op internet.
    En hier is het te lawaaerig om veel vogels te horen, zeker nu ze vlakbij aan het bouwen zijn, ze beginnen om half acht, ook nu:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. O, dat wist ik niet, van die operaties, Antoinette, tjonge...
    In ieder geval sterkte en beterschap, dan staat je hoofd er ook niet naar, naar internet aktiviteiten, nee...

    Hopelijk ook niet té veel bouw-lawaai voor jullie, dat zijn ook vervelende dingen hè.

    Hartelijke groet, Bart

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Bart, het zijn geen zware operaties, maar ze zetten je een tijdje buiten spel.
    dat bouwlawaai ligt aan de windrichting.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ah, gelukkig maar, dus geen zware operaties...
    En dan hoop ik maar voor jou op een 'aflandig' windje, van je af dus, richting bouwherrie... :-)
    Dat kan inderdaad nog veel schelen hè, hoe die wind staat!

    Hartelijke groet, Bart

    BeantwoordenVerwijderen